close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לבצע השוואת קופות גמל להשקעה באינטרנט?

מערכת שורשכו תמוז, תשפב25/07/2022

קיימים מסלולי קופות גמל להשקעה שונים. חשוב להתייעץ עם יועץ פנסיוני מנוסה על מנת לבחור את המסלול הטוב ביותר עבורכם

תגיות:
צילום: freepik
בעולם הזה האנשים מתחלקים בדרך כלל לשני סוגים. הראשון הוא הסוג שחי כאן ועכשיו. הוא מרוויח את הכסף, מבזבז אותו ולא כל כך חושב על העתיד. הסוג השני של האנשים הוא המחושב יותר. הוא חי כעת, אבל גם חושב כיצד לחסוך את הכסף שברשותו לעתיד לבוא, על מנת שיהיה לו ממה להתפרנס לעת זקנה. סוג זה של אנשים דואג להירשם לאפיקים פנסיוניים משתלמים, כאשר אפיק ההשקעה הבולט ביותר הוא קופת גמל.

בוחרים את קופת הגמל המשתלמת אונליין
בחירת קופת גמל להשקעה אינה עניין של מה בכך. היא דורשת בחינת פרמטרים שונים ומגוונים. אבל אם בעבר הלא רחוק כל כך
צילום: freepik
היה צורך לפנות לכל קופת גמל באופן אישי כדי לקבל את כל המידע הרלוונטי, הרי שהיום ניתן לעשות זאת בקליק אחד בלבד. אם תיכנסו לאתר Wiser תגלו שאפשר גם אחרת. כי באתר זה תוכלו לבצע השוואה בטוחה ואיכותית בין קופות הגמל בלי לחץ. ווייזר הוא אתר מקצועי הכולל את המידע העדכני ביותר שאתם צריכים לקבל כדי להחליט איזו קופת גמל היא המשתלמת יותר עבורכם. ברגע שנכנסים להשוואת קופות הגמל להשקעה, מקבלים רשימה של חברות המציעות את הקופות האלה בתוספת מידע על דמי ניהול, וכן תשואות לשנה או לחמש שנים. מעבר לכך, אם אינכם בטוחים בקופת הגמל שלכם, ניתן לפנות למומחה ישירות דרך אתר ווייזר ולקבל את כל המידע.

מדוע כדאי לפתוח קופת גמל להשקעה?
לקופת הגמל להשקעה קיימים כמה יתרונות משמעותיים. דבר ראשון, כל אחד יכול לפתוח אותה ללא קשר לגיל או להכנסות ולהתחיל לחסוך, שכן ההפקדה המינימלית לקופה היא 200 שקלים בלבד. שנית, הכסף המופקד לקופה נזיל תמיד, כך שניתן לקחת אותו בעת הצורך. כמו כן, ישנו מגוון רחב של מסלולים שאפשר לבחור.

להכיר את סוגי קופות הגמל להשקעה
מסלולי קופות הגמל להשקעה מתחלקים לסוגים שונים. אלה כמה מבין המסלולים הנפוצים יותר שכדאי להכיר:
? קופת גמל להשקעה שנועדה לתגמולים עבור עמיתים שכירים – במסגרת קופת זו מפרישים הן העובד והן המעביד סכומי כסף מסוימים לקופה. העובד יכול לקבל החזר מס בגין ההפרשות, ואילו מבחינת המעביד מדובר בהוצאה מוכרת. את הכספים הנצברים בקופה זו ניתן למשוך רק בגיל הפרישה.
? קופת גמל להשקעה אישית שנועדה לפיצויים – המעסיק מפריש לקופה זו כספים אשר נועדו למטרות פיצויי פיטורין לעובד.
? קרן השתלמות – קרן השתלמות היא למעשה גם קופת גמל. מדובר בחיסכון המיועד ל-6 שנים ובסיומו ניתן למשוך את הכספים לצורכי ביצוע השתלמויות.
? קופת גמל להשקעה באגרות חוב – אגרות חוב מושקעות בדרך כלל בנכסים והשקעות של המדינה. מדובר בקופה אשר נחשבת ליציבה יותר, שכן אין הרבה דברים שמערערים את הממשלה. מכל מקום, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע אם כדאי להשקיע בקופה זו.
? קופת גמל להשקעה מניייתית – מדובר בקופת גמל להשקעה המבוססת על מניות הנסחרות בשוק ההון. ישנם מסלולים בעלי סיכון רב יותר, בעוד אחרים בעלי סיכון מועט יותר. כדאי לבחון את המסלול המנייתי המתאים ביותר בהתאם לנתונים כמו גיל, הכנסה חודשית, מצב משפחתי ועוד.
ראינו כי קיימים מסלולי קופות גמל להשקעה שונים. חשוב להתייעץ עם יועץ פנסיוני מנוסה על מנת לבחור את המסלול הטוב ביותר עבורכם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה